星期三, 6月 06, 2007

等到啦!BLUR 回歸!



到了差不多想去睡的時候,心血來潮去了英國的網站看本星期的冠軍歌是誰(看看還是mika沒有),原來是maroon 5的make me wonder是冠軍細碟,老實說都唔錯,喜歡他們新MV,每個成員都有全新造型,很有個性,而且首歌也是非常入肉,像是DURAN DURAN歌曲,真的不錯!

不過,使我想寫BLOG的是他們,有請四位一體的BLUR回來!!

看看以下新聞一則(來自www.dotmusic.co.uk) :

Blur plot return
(Tuesday June 05, 2007 10:51 AM)

Blur will begin recording their new album in November, according to reports.

The definitive line-up, including founding guitarist Graham Coxon, have been at the centre of media speculation about new recordings in recent months.

It has now been claimed that Coxon, who quit the group during sessions for "Think Tank" in 2003, will go into the studio with Damon Albarn, Alex James and Dave Rowntree.

A 'source' told a UK tabloid: "They've all had lots on, with solo projects, cartoon bands, political campaigns and farming.

"But by the end of summer, their plates will be clear. They'll go into the studio together in November."

Meanwhile, Damon Albarn's circus opera, "Monkey: Journey To The West", opens the Manchester International Festival at the end of this month.

OH MY GOD!!! BRITPOP回來嘛? 都不會是了,時移勢易,都不會當年的事。不過就是原裝BLUR四位成員回來一同推出唱片,此件事真的令人興奮吧!當年他們四人做出了MODERN LIFE IS RUBBISH,THE GREAT ESCAPE此兩張BRITPOP經典,而且驚喜處處,流暢的曲目永遠贏得人心。記得那張沒有了GRAHAM COXON的唱片名字嘛?我都不記得了,就只有此兩張唱片在我心中長青流行榜留了一個位置。現在他們重來,真的期待有著以往的風範!

我興奮得找出了MODERN LIFE IS RUBBISH來重溫,記得買此唱片時在沙田某間唱片店,買時那個似男人的小姐向我看了一眼,像是問我”你識聽嘛?”不講不知,後來那位小姐成了我的上司,我在HMV工作時上司。世事難料.......

此時音樂 : BLUR [MODERN LIFE IS RUBBISH]

標籤:

5 Comments:

At 9:48 上午, Blogger BFSH said...

嘩~~
你是OASIS的躉但同時間原來都喜歡BLUR!

不過有GRAHAM COXON,的確值得期待!

B

 
At 11:17 上午, Blogger fattree said...

是啊, 我都喜愛他們的.

 
At 11:59 上午, Anonymous 匿名 said...

喜歡有 Graham Coxon 的 blur, 他是一位很有性格的結他手, 期待 !

 
At 10:25 下午, Blogger Charcoal said...

我最喜歡 blur/13 ...

 
At 8:08 下午, Anonymous 匿名 said...

yea, this is a great news!! I like blur and Radiohead, I think they will both release their album next year! So, I really wish the year of 2008 come sooN!!!

 

發佈留言

<< Home